Special behandlinger

Læs mere om vores behandlinger her:

• Laserbehandling
  • Sports- og Fodzonemassage
  • Bøjlebehandling
  • Fodvorter behandling

Laserbehandling

Fødderne er kroppens fundament og det er vigtigt at, at de bliver holdt sunde, da de skal bære os gennem hele livet. PowerLaser er de senere år i stigende grad blevet brugt i forbindelse med diabetes-sår, slidgigt i ankler, fødder og knæ, nedsunken forfod, urolige ben og meget andet.

Laserterapi giver gode resultater, da behandlingen gør, at kroppen er med til at hele sig selv og derved giver energi til cellerne, øger blodgennemstrømningen og stimulerer immumforsvaret lokalt.  Går du til genoptræning efter f.eks et brud, operation eller andre skader, så kan laserterapi med fordel benyttes i forbindelse med genoptræning efter f.eks. brud eller andre skader.

Behandling med laserterapi er smertefrit og har en smertelindrende effekt.

I klinikken tilbydes PowerLaser til følgende:

• Fodvorter
  • Vabler
  • Smerter ved nedgroede negle
  • Sår-behandling, herunder diabetes-sår
  • Nedsunken forfod
  • Urolige ben
  • Gigtsmerter
  • Hælspore
  • Nervebetændelse
  • Hævelser

Book tid til Laserbehandling her

Sportsmassage

Som sportsudøver eller hvis du bare ønsker at forbedret din ydeevne, forebygge skader og samtidig få en hurtigere restitution efter træning eller motion, så er en sportsmassage en rigtig god behandling og løsning. En sportsmassage behandling har fokus på at løsne op for spændinger og stivhed i muskler og led og samtidig fjerne syre fra musklerne og de affaldsstoffer der måtte være ophobet i kroppen.

Sportsmassage behandlingen tager udgangspunkt i udvalgte muskelgrupper og led, hvor man igennem dybe tryk og strøg får blodcirkulationen til at øges i musklen. Når man øger blodcirkulationen i musklen, så får musklen frisk blod og “erstatter” det det “gamle” blod i musklen – derfor bliver affaldsstofferne som har ophobet sig i musklerne fjernet.

Book tid til Sportsmassage her

Fodzonemassage

Fodzonemassagen er meget mere end en fodmassage. Det er en behandling, der giver ro og velvære til hele mennesket. Massagen foregår med blide tryk og massage på fodzonerne. Disse zoner afspejler hver for sig et organ i kroppen og massagen er med til at afspænde og afbalancere hele kroppen. Jordforbindelsen bliver styrket, åndedrættet falder til ro, kroppen slapper af og stressniveauet falder.

Book tid til Fodzonemassage her

Bøjle behandling

Komposit bøjle påsættes – inkl. oprensning af 1-2 negle. Hvis flere skal der bestilles ekstra tid.

Klinikken bruger ONYFIX som har MEDICAL DEVICE klassificering, hvilket er din sikkerhed for at det er et medicinsk produkt, produceret i EU med sikre ingredienser.  Onyfix® negle korrektionssystemet er et alsidig, innovativt produkt til en smertefri behandling af indgroede og indrullede negle (unguis incarnatus) – og ikke en stålbøjle.

Onyfix® negle korrektionsssytemet kan bruges til at behandle næsten alle typer for indgroede- eller deformerede negle.

Du kan bestille tid til denne behandling her

Podofix bøjlesystem – er en plastbøjle med indbygget ståltråd.

Podofix er en plastbøjle med indbygget ståltråd hvor spændet kan justeres. Alle patienter – inklusive risikopatienter og børn – med indgroede, indviklede og deformerede negle kan hjælpes hurtigt og uden problemer. Det giver øjeblikkelig smertelindring og en varig behandlingssucces. Podofix plastbøjle er en blød gummi ”stang” med indbygget stålbøjle og påføres let på indviklede negle. Kanter, stærkt buede negle og ømme neglefalse med betændelse er ikke længere en hindring for at få løst de smerter der kan opstå ved nedgroede- eller indgroede negle.

• Velegnet til diabetikere
  • Risikopatienter
  • Meget velegnet til børn
  • Hurtig behandling (mulig ved regelmæssig fodpleje)
  • Blødt materiale er velegnet til alle negleformer – også til rullede eller vinklede negle
  • Holdbarhed på mellem 3-6 uger

Du kan bestille tid til denne behandling her

Fodvorte behandling

Klinikken bruger kun produktet HYDROZID til at fjerne fodvorter. Du kan bestille tid til denne behandling her

Behandling af vorter

Hydrozid sprayes direkte på det givne hudområde og dækkes med en skabelon, så det kun er det berørte hun, der behandles. Der sprayes fra en afstand på 2-3 cm i 6 sekunder (afhængig af vortens størrelse) – dette gentages 5-6 gange med et ½ minuts pause pr. gang.

Vortetyper – de hyppigste

Almindelige vorter (verruca vugaris). Denne vorte er typisk kuppelformet, rød- eller hvidlig. Den har en uregelmæssig overflade og kan være overalt på kroppen men fremkommer mest på hænder, ansigt og fødder. Denne vortetype ses mest hos børn og unge.

Fodvorter (verruca plantaris). Fodvorter har som oftest et blomkålslignende udseende med sorte eller røde prikker i centrum af vorten. Da fodvorten ofte er på undersiden af foden, vil du føle smerte eller ubehag, når du træder ned på fodsålen. Det er ofte børn og unge, der plages af fodvorter.

Flade vorter (verruca plana). Flade vorter har en flad og glat overflade, og størrelsen er a. 1 til 4 millimeter i diameter. Vortetypen har derudover en rødbrun farve. Flade vorter ses både på bagsiden af hånden såvel som i ansigtet.

Bemærk! Klinikken behandler kun vorter der sidder på fødderne.

Sidebar